lunes, agosto 24, 2009

19/08/2009 - Carros de Foc III

Por mi parte he pasado muy buena noche y he conseguido reposar lo suficiente como para despertarme con mucho optimismo. Pep, que también se despierta animado, no ha descansado tan bien ya que durante toda la noche ha estado soplando algo de viento.

Sigue mi dolor de piernas y Pep no nota mejora en el tobillo pero animados decidimos continuar adelante.

Calentamos un poco de agua para hacer té y acompañar unas galletas. Acabamos nuestro almuerzo, recogemos todo y a las 07:00 nos ponemos en marcha. Deshacemos el camino del día anterior siguiendo la ruta clásica hasta llegar, pasado el Coll de Crestada, al desvío que baja hasta el refugio de Joan Ventosa i Calvell.

Una vez llegamos al refugio podemos disfrutar de la vista del Estany Negre mientras descargamos nuestras mochilas. Entramos en el refu a saludar a Roger, un amigo de Premià que lleva unos 7 años currando aquí.

Hablamos un poco pero le hemos pillado durante las tareas de limpieza y no queremos molestar. Pedimos unas cervezas y Roger nos comenta que el helicóptero aún tardará una media hora en subir por lo que nos vemos obligados a claudicar. Yo me quedo con un refresco y Pep opta por un vasito de vino.

Apuramos nuestras bebidas, nos despedimos de Roger y nos ponemos de nuevo en marcha. Bajamos hasta el Estany Gran de Colieto, llaneamos unos minutos y empezamos la dura subida hasta el Collet de Contraix.

Una vez llegamos al punto más alto nos tomamos un merecido reposo disfrutando del Estany de Contraix y todo lo demás que la vista puede abarcar. Después de comer un poco y algo más descansados iniciamos el interminable descenso hasta el refugio d’Estany Llong donde llegamos a las 16:00.

Al llegar al refugio entramos a saludar a Sara, otra amiga de Premià que trabaja en este refugio, pero no estamos de suerte y acaba de salir hace poco rato para disfrutar de sus días de descanso. Nos pedimos de nuevo unas cervezas para celebrar este tramo y salimos fuera. Allí nos encontramos con los chavales de Castellón y con Inaki y Gaizka, los dos vascos. Charlamos un poco y algo más tarde sacamos el hornillo y nos preparamos algo para comer.

Acabamos la comida, limpiamos los cacharros y entramos a por otra cervecita. Oímos que alguien pregunta por la posibilidad de hacer un vivac y la chica que está atendiendo comenta que está totalmente prohibido.

Salimos fuera a disfrutar de las cervezas y volvemos a entablar conversación con castellonenses y vascos.

No nos acabamos de creer que no sea posible dormir…si se puede caminar de noche, quien dice que no estoy descansando un momento? Pero como hay multa de por medio y el dinero no nos sobra preferimos ponernos de nuevo en marcha y buscar un lugar tranquilo y agradable que encontremos de camino al siguiente refugio.

Salimos del refugio d’estany Llong a las 19:15. Seguimos el bonito camino que sube por el Vall de Corticelles y gira a la derecha para meterse en el Vall de Dellui. Dejamos a nuestra izquierda las Agujas de Dellui y a las 21:45 encontramos el que será nuestro dormitorio junto al camino y frente al Estany de Dellui.

Ya es oscuro, calentamos agua, hacemos la cena y al acabar nos servimos unos chupitos de whisky antes de ir a dormir bajo un cielo estrellado mientras unos lejanos relámpagos se intuyen por detrás de las montanyas que nos rodean.

5 comentarios:

Mingo dijo...

No sabia que el Roger treballava al Ventosa, per cert molt millor dormir com aquesta nit, lluny del refugi. Per cert crec que hi ha una llei que et permet pernoctar en una tenda amb unes mesures reglamentaries a partir d'uns certs metres d'alçada.
Salut

salva dijo...

Sr. Mingo, bona tarda.

El Roger es un altre Roger i no el Roger que creus.

Jo sempre he tingut entès que potser estava prohibit montar una tenda (que puc trobar normal) però que si estava permès fer vivac a qualsevol lloc...en fi, un dia m'informaré correctament.

Fins ara

El Royo dijo...

En aquest parc en concret, està prohibit dormir enlloc que no sigui un refugi. Ni tendes, ni alçades, ni desmontar, ni vivacs. Així interpreten els forestals la normativa.

http://reddeparquesnacionales.mma.es/parques/aiguestortes/guia_home.htm

http://mediambient.gencat.net/cat/el_medi/parcs_de_catalunya/aiguestortes/parc/normes.jsp?ComponentID=15121&SourcePageID=16069#2

Això ja s'ha protestat prou des dels col·lectius excursionistes, i oficialment, sense resultats. Com que no gestionem ni empreses d'aventures ni de taxis, ni caso.

Taxis que entre fins ben a dins del Parc, i en alçada, i, si no han canviat les pistes i els vehicles, fent un soroll de mil dimonis...

Si afegim que els refugis, pertanyents a la FEEC i a clubs excursionistes, estan sobresaturats per la iniciativa comercial de l'empresa Carros de Foc (així li dic jo si existeix www.carrosdefoc.COM), promoguda pels mateixos refugis... quina pena de normativa.... Us asseguro que especialment als escaladors i alpinistes, no els serveix, essent l'excepció de tots els parcs nacionals europeus que conec.

En teoria, tampoc es permet abandonar els camins... vull pensar que des d'un punt de vista aproximat.

En resum, jo promoc activament ignorar completament, des d'un punt de vista de l'excursionista o alpinista, la normativa d'aquest parc. El nostre sentit comú és prou millor que aquesta normativa.

Només recomano precaució per a evitar multes estúpides.

En canvi, al parc d'Ordesa, sempre he complert amb la normativa. Será por algo.

salva dijo...

Royo, gràcies per la informació.

No entenc que no es pogui dormir però que hi hagi gent que passi corrents de nit...no podré dir que anava correns i que he caigut al terra amb tanta mala sort que s'ha obert el sac de dormir?

Ara quan arribi l'hivern i les hores de llum siguin més curtes, si ens encigalem (com sol passar) i es fa de nit...en vès de passar la nit del lloro...podrem trucar a l'helicòpter?

Tal i com dius, amb el que he vist, Carros de Foc es una gran màquina de fer diners. Vale que hi han refugis que s'ho fan portar tot amb helicopter i no crec que sigui barato però hi han uns quants als que es pot arribar per pista i els preus...

Seguirem disfrutant de les nits estelades!!!!

ElRoyo dijo...

No em sembla probable que multin algú per fer un bivac en una emergència, però el típic bivac en un dia de bon temps, d'aquí arribo i aquí dormo, i a l'endemà em llevo, ho recullo tot i ho deixo com una patena..., no el permeten.

Està clar que un campament en aquests llocs no s'ha de permetre, però la típica normativa de poder plantar la tenda al vespre i plegar-la pel matí, seria el més adequat, com a Ordesa, als parcs francesos, etc.

Al principi, fins i tot pretenien que es demanés permisos per a escalar els Encantats. Evidentment, ningú li va fer cas. I potser la norma és encara vigent, jaja. No conec ningú que en faci cas, això han aconseguit.

El que no han aconseguit, permetent iniciatives com la Carros de Foc, és que el parc sigui un lloc tranquil, vés quina contradicció.

Llegir el vostre blog m'ha fet venir ganes d'anar a caminar i escalar alguna cosa per allà, que fa molt que no m'hi passo.

Enhorabona per la crònica.